2011-02-15

Erichas Kestneris. Trys mano vaikystės namai. Kionigsbriuko gatvė 66

Erichas Kestneris savo autobiografinėje knygoje Kai buvau mažas berniukas
aprašo savo gimimą: "...Ji (mama) visada norėjo vaiko.Ir niekada neabejojo,kad gims berniukas.Ji visą gyvenimą mėgo būti teisi,todėl ir šįkart nesuklydo...
1899 metų vasario 23 dieną,apie ketvirtą valandą ryto,beveik po septynerių vedybinio gyvenimo metų Kionigsbriuko gatvėje Nr. 66 ji pagimdė berniuką baltomis garbanomis.Ir ponia Šrėder,energinga pribuvėja,pripažindama pareiškė:
-Tai bent gražus vaikas!
Tiesa,šviesios garbanos tvėrė neilgai.Bet aš ir šiandien tebeturiu pageltusią nuotrauką iš pirmų savo gyvenimo dienų,kurioje matyti būsimas žinomų ir mėgstamų knygų autorius-su trumpais marškinėliais,ant baltojo lokio kailio,o jam ant galvos iš tikro raitosi šilkinės šviesios garbanos..."
Namas,kuriame gimė žymus rašytojas,tebestovi ir dabar.Štai jis:

 

Jau daug vėliau rašytojas apie jį:
Buto šešiasdešimt šeštame Kionigsbriuko gatvės name,kur gyvenome ketvirtame aukšte,jau nebepamenu.Kiekvienąsyk,kai eidavau pro tą namą,galvodavau:"Tai čia,vadinasi,tu gimei".Kartais net įeidavau vidun ir smalsiai apsidairydavau.Svetimas,nepažįstamas namas.O juk mama mane,sykiu su vežimėliu,čia šimtus tūkstančius kartų tampė tai aukštyn,tai žemyn!Aš tai žinojau.Tačiau tai nieko negelbėjo.Namas taip ir liko svetimas.Didelis nuomojamas griozdas kaip ir tūkstantis kitų."

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.